Wednesday, 14 November 2012

Fear ... face o rise?

seperti biasa
Chenta memilih untuk hadapinya
dengan hati yang berdegup kencang
perasaan yang berbaur2 ..



acapkali ..
tiba 1 tahap ..
Chenta PASTI akan lari!!!!

^___^

hanya Allah sahaja yang tahu apa yang ebrlaku pada Chenta ketika itu ..

T____T

kamu kejam!!!

^____^

Tuesday, 13 November 2012

Qiamat pada Hari Aasyura!



KELEBIHAN BERPUASA 10 MUHARRAM DAN PERISTIWA-PERISTIWA YANG TERJADI PADA HARI TERSEBUT
Dari Ibnu Abbas r.a berkata Rasulullah S.A.W bersabda: "Barangsiapa yang berpuasa pada hari Aasyura (10 Muharram) maka Allah S.W.T akan memberi kepadanya pahala 10,000 malaikat dan sesiapa yang berpuasa pada hari Aasyura (10 Muharram) maka akan diberi pahala 10,000 orang berhaji dan berumrah, dan 10,000 pahala orang mati syahid, dan barang siapa yang mengusap kepala anak-anak yatim pada hari tersebut maka Allah S.W.T akan menaikkan dengan setiap rambut satu darjat. Dan sesiapa yang memberi makan kepada orang yang berbuka puasa pada orang mukmin pada hari Aasyura, maka seolah-olah dia memberi makan pada seluruh ummat Rasulullah S.A.W yang berbuka puasa dan mengenyangkan perut mereka".

Lalu para sahabat bertanya Rasulullah S.A.W: "Ya Rasulullah S.A.W, adakah Allah telah melebihkan hari Aasyura daripada hari-hari lain?". Maka berkata Rasulullah S.A.W: "Ya, memang benar, Allah Taala menjadikan langit dan bumi pada hari Aasyura, menjadikan laut pada hari Aasyura, menjadikan bukit-bukit pada hari Aasyura, menjadikan Nabi Adam dan juga Hawa pada hari Aasyura, lahirnya Nabi Ibrahim juga pada hari Aasyura, dan Allah S.W.T menyelamatkan Nabi Ibrahim dari api juga pada hari Aasyura, Allah S.W.T menenggelamkan Fir'aun pada hari Aasyura, menyembuhkan penyakit Nabi Ayyub a.s pada hari Aasyura, Allah S.W.T menerima taubat Nabi Adam pada hari Aasyura, Allah S.W.T mengampunkan dosa Nabi Daud pada hari Aasyura, Allah S.W.T mengembalikan kerajaan Nabi Sulaiman juga pada hari Aasyura, dan akan terjadi hari kiamat itu juga pada hari Aasyura!".

Friday, 9 November 2012

Inilah masanya ...

So .. kerana aku telah tahu .. aku bukan BFF ko ...
kerana secara rasminya ko telah mewar-warkan siapa BFF ko kan ...

so ..
baiklah ...
dah banyak kali Dia tunjuk kan siapa ko ..
tapi aku tetap menempat ko sebagai BFF aku ..
tapi jelas ternyata lagi bersuluh ...
ko tak pernah menghargainya ...

haisshhh
Chenta ...
smpai bila lah sentiasa hendak
dipermainkan dan dipergunakan ..

Subhanallah ..
tetapkanlah kesabaran dalan hatiku ...
Amin...















dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim ...
aku lepaskan ko sahabat ..
seperti mana yang dikau kehendaki ...

Moga Allah kembalikan kekuatan aku ...
Untuk kehidupan yang seterusnya ...
Amin.

COPYCAT : CHENTA TAKOT!!


Balasan Bagi Orang YANG Melakukan ZINA

Setiap orang yang berzina itu akan dikenakan  seratus kali sebatan. Akan dikenakan 3 musibah di dunia dan 3 lagi di akhirat.
Di dunia:
  1. Dikurangkan oleh Allah S. W.T rezekinya yang halal.
  2. Dihilangkan keberkatan pada umurnya.
  3. Apabila keluar rohnya daripada jasad terlindung daripada pandangan Allah S.W.T. dan ditunjukkan kepadanya bayangan neraka dan malaikat Zabaniyah.
Di akhirat:
  1. Allah S.W.T memandangnya dengan pandangan yang murka.
  2. Mendapat seksaan yang amat berat.
  3. Akan diseksa dengan rantai api neraka dimana jika diturunkan ke bumi, hancurlah seluruh bumi.
“Barangsiapa yang mengisi pandangan dengan pandangan yang haram, Allah S.W.T akan mengisi matanya dengan api neraka JAHANAM. Barangsiapa yang berzina dengan seorang perempuan akan dibangkitkan  oleh Allah S.W.T daripada kuburnya dalam keadaan dahaga, telanjang,  menangis duka cita, dan hitam mukanya. Pada lehernya digantung rantai daripada api neraka dan pakaiannya pula daripada percikan api neraka. Terdapat juga ular dan kala jengking yang berlengkar pada kemaluan orang yang berzina. Barangsiapa yang berjabat tangan dengan perempuan yang haram, dia datang pada hari kiamat dalam keadaan kedua-dua tangannya terikat pada lehernya rantai api neraka. Jika ia mencium hidung perempuan itu, nescaya bibirnya dan hidung akan digunting oleh malaikat Zabaniyah dengan gunting api neraka.”
 
 

Thursday, 8 November 2012

Wednesday, 7 November 2012

Package 2D1N



Hotel details boleh click dekat link bawah tu ...

SUPERIOR ROOM ONLY

Promotion:
 
1 Room Left Only
RM 250.00 nett
includes 2 Breakfast
Venue@ JB Only
sesuai buat sesapa yg lom ada room untuk planning ke Legoland
  • Sapa cepat dia dapat
  • package boleh digunakan till 31st Jan 2013 sahaja
tawaran tutup till 17th Nov 2012 yerr ..
:P


dr kawan Chenta buat Kengkawan Maya Chenta ...
 
 



Tuesday, 6 November 2012

SS .. malu !!

Sedeyhhhh
tapi inilah kenyataannya ..

ingatkan arini nak melawa sikit
tapi yang ada cuma seleper adidas je
yang masih elok

oh! ada pun kasut putih ...
dah lama xpakai ..
match kan dengan blaus putih belang biru ..

Chenta beli kasut ni masa bersama si dia
banyak kasut2 Chenta beli dengan si dia ..
tapi semua dah rosak ...
2007 till now .. mahunyer x rosak??

pagi tadi kasut ni cantik lagi ...
dah lunch hour tadi macam ni lak upanyer ...
xprasan lak Chenta tadi ...

sedeyyyy!!!

 malu pun ada sebenarnya
tapi sejak tidak bersama sesapa lagi ni ..
sangat lah sedeyyyy penampilan Chenta
dari sehai ke sehari ...

dulu bergaji besar bleh la melawa ..
sekarang nak beli sandal RM20 pun kene berkira2 ..
hidupkan seperti roda ...

tadi ngadu ngan BFF
Chenta je ngaku dia BFF Chenta .. daif sungguh kan?! xda BFF pun!!
dia gelakkan Chenta
xpelah Chenta pun gelak lah sekali ...
hehhehe

yer Chenta sedar sekarang dah jadi Si Selebet ..
SS?? huhuhu
bukan nak meminta simpati ...
tapi minta perhatian!!

tak pe Chenta
simpan duit! tahun depan beli kasut baru!!
tahun ni berselipa je dulu ..
bukan orang lain yang bagi ko makan ..
bukan orang lain yang bayar kete, sewa umah, bil api air ko!
dan bukan ko amik duit orang atau tipu orang pun tuk sara diri!
pedulikan lah apa mereka nak kata!!

mereka kalu xda duit dalam poket ..
mak ayah boleh membantu
xpun adik beradik
xpun makcik pakcik o sedara mara
Chenta?
hik hik hik

sememangnyer Chenta xPERNAH meminta sesiapa ..
tak caya tanya mak! 
bertambah2 pulak sejak peristiwa 2009 yang lalu
lagggggggiiiiii lah Chenta xsanggup
meminta bantu dari segi kewangan khususnya

InsyaAllah .. ingin sekali chenta luahkan
tapi andai hati ini masih ada rasa Cinta

Rezki di tangan Allah
ahaks!
kau boleh?!


Friday, 2 November 2012

Lari ...

Lari ...
Jom Kita  Lari ..

Now 
Chenta sedang pasang semangat nak mengikuti XTVT PPSPPA

sapa yang nak jumpa Chenta secara xculsive 
Ahahhahaha

JOM lah !
disamping menyihatkan badan ..
kita juga boleh menjana kesedaran menjaga alam sekitar ..
dan bersukaria untuk mendapat ganjaran!!!