Friday 9 November 2012

COPYCAT : CHENTA TAKOT!!


Balasan Bagi Orang YANG Melakukan ZINA

Setiap orang yang berzina itu akan dikenakan  seratus kali sebatan. Akan dikenakan 3 musibah di dunia dan 3 lagi di akhirat.
Di dunia:
  1. Dikurangkan oleh Allah S. W.T rezekinya yang halal.
  2. Dihilangkan keberkatan pada umurnya.
  3. Apabila keluar rohnya daripada jasad terlindung daripada pandangan Allah S.W.T. dan ditunjukkan kepadanya bayangan neraka dan malaikat Zabaniyah.
Di akhirat:
  1. Allah S.W.T memandangnya dengan pandangan yang murka.
  2. Mendapat seksaan yang amat berat.
  3. Akan diseksa dengan rantai api neraka dimana jika diturunkan ke bumi, hancurlah seluruh bumi.
“Barangsiapa yang mengisi pandangan dengan pandangan yang haram, Allah S.W.T akan mengisi matanya dengan api neraka JAHANAM. Barangsiapa yang berzina dengan seorang perempuan akan dibangkitkan  oleh Allah S.W.T daripada kuburnya dalam keadaan dahaga, telanjang,  menangis duka cita, dan hitam mukanya. Pada lehernya digantung rantai daripada api neraka dan pakaiannya pula daripada percikan api neraka. Terdapat juga ular dan kala jengking yang berlengkar pada kemaluan orang yang berzina. Barangsiapa yang berjabat tangan dengan perempuan yang haram, dia datang pada hari kiamat dalam keadaan kedua-dua tangannya terikat pada lehernya rantai api neraka. Jika ia mencium hidung perempuan itu, nescaya bibirnya dan hidung akan digunting oleh malaikat Zabaniyah dengan gunting api neraka.”
 
 

2 comments:

  1. manusia skrg ni mcm takut azab berzina ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm.. 9NolA nak kata patut x takut ke ??

      ermm..
      typing error kut

      :p

      Delete

Terima Kasih dari Chenta