Friday, 18 May 2012

Amalan & Sunnah

SALAM di  Hari Jumaat!!

Setiap Isnin hingga Khamis, 9:30 pagi
Siaran Ulangan Setiap Hari, 6:00 pagi dan
Jumaat hingga Ahad, 3:00 petang 

Sebuah rancangan kuliah interaktif  khusus bersama Ustaz kegemaran ramai, Ustaz Don Daniyal Biyajid langsung dari studio TVAlhijrah. Setiap Isnin dan Selasa, Ustaz akan membincang topik-topik berkaitan dengan Fardhu Ain dan setiap Rabu dan Khamis, hukum-hukum  tajwid akan disentuh ..

sumber dari TV Al-Hijrah

tapi kelmarin Chenta bertekak dengan housemate Chenta
rebut tengok rancangan TV ..
almaklumlah kami ni 90% berlainan pendapat dan berlainan kesukaan ...
dia suka tengok drama or rancangan jejak-jejak kasih ..
chenta ni plak suka tengok rancangan realiti macam AF , Conneto & On Air ..
yer lah tengok riaksi orang yang pelbagai ni membuatkan Chenta tersenyum ...
Dipendekkan cerita ...

kami bersetuju tengok 30minit bersama ustaz Don @ 9pm  (Rabu) ...
ada plakkan .... ^____^

Alhamdulillah ...
Bleh juga lah Chenta buat Input dalam  blog Chenta ..
buat ingatan & amalan diri Chenta dan pada sesapa yang membaca ...

Amalan sehari 100 kali :

Lailahaillah wahdahu la syarikalah , lahumulku walahuhamdu,
yuhyi wayumitu, hahuwa ala kullisyai in qadir

khaifiatnya :
akan dituliskan baginya 100 kebaikan Dihapuskan dalam  cacatan amalan 100 kejahatan ...


lebih lanjut ... jum  ikuti ceramah Ustaz Don @ Youtube @ 6:40


di sini pun Uztaz Don ada menyebut tentang
Al Habib Umar

 
SALAM & Selamat Beramal ...

6 comments:

  1. bagus chenta share kat sini..ada kawan2 kita mungkin terlepas pandang..keep it up :)

    ReplyDelete
  2. nampaknya kena beli tv satu lagi. TV dah tak mahal sangat sekarang ni.... ngeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ingatkan tu cadangan tuk YB td ... heheheh

      Delete
  3. sgt bagus entri ni. nice sharing. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9n0L4
      semoga sama-sama mendapat manfaat

      Delete

Terima Kasih dari Chenta