Monday, 22 July 2013

Kasihan Mereka Di bulan Ramadhan

SubahanAllah ..

Salam Ramadhan kawan-kawan ..
lama bebenor lah Chenta tak menarikan jari di atas keyboard ni untuk tatapan kawan-kawan maya sekalian ...

Bukan apa ... macam biasalah .. Chenta ni banyakkkkk sangat nak di kongsikan .. tapi bila login jerrr.. sure ati dah tak ada untuk menaip ..

kenapalah wahai hati .. sejak dua menjak ni ... lain bebenor rasanya ...

ni pun Chenta kuatkan lah hati & jejari Chenta yang makin mengecil dari kekbuan .. huhuh
puasalha katakana ... hehehe

Chenta tak puas hati ...
Sedih pun ado ...
Marah pun ado ...
Nak mencerita ni .. bukan mengumpat ..
berdosalah Chenta andai ini satu umpatan ...
tapi ini adalah nyata dari penglihatan Chenta yang kabur2 mulanya .. lalu tersedar dari lamunan...

eccceeehhh .. cerita lacepat lahai!!! .. banyak bunyik lak kan ?? ... *ada tak hati deme kata gitu ha??? ^^

Sesapa kenal pemilik kereta bernombor JHN 7148 .. Chenta macam yakin x yakin sangat lah yang memandunya tu berkulit hitam manis , lelaki & bercermin mata .... hiasan dalaman kereta macam menunjukkan Islam & sudah berkeluarga ..

Selamba KODOK jer dia menghembuskan asap rokoknya ...
mulanya Chenta buat x retilah .. last2 Chenta pun baru tersedar .. bukan kah ini bulan Ramadhan .. Kasihanlah keluarga mereka ... yang mengharapkan pimpinan dari sang ketua isirumah ...
sepanjang perjalanan chenta ekorrr dia .. pikiran Chenta hanya Kasihan isteri & anak2nya .. Kasihan isteri & anak2nya .. Kasihan isteri & anak2nya ..

Subhanallah ... beginikah golongan pemimpin keluarga masa kini ??

nak amik gambar .. HP dh abis batri ... nasib ko lah gambar tak dapat ..nak pastikan dia india ke melayu ek .. Chenta ikuttttt kete dia .. tapi dia perasan kut Chenta ikut dia .. x de pun dia masuk mana2 kawasan perumahan ... ermmm .. dah alang2 sampai kat simpang umah Chenta .. biorkan lah .. Allah maha mengetahui ...

itu kalu betol2 dia Islam lah ... kalu bukan .. memang padan lah dia kuar masuk putung rokok tu kat mulut dia .. hehhe

sekian ... kesedihan semalam ..

2 comments:

  1. Chenta, akak nak mintak ampun maaf sempena syawal ini, doakan dia bukan muslim.

    ReplyDelete
  2. Inilah dunia penuh dengan persoalannya. Andai ianya seagama dengan kita..doakan yng terrain untuknya..biasalah org zaman sekarang mana takut dan segan tidak berpuasa..singgah menabung

    ReplyDelete

Terima Kasih dari Chenta